This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

onsdag, september 20, 2006

Mycket sedan sist

Det har hänt mycket sedan sist, kanske inte så jättemycket sedan mitt korta inlägg i måndags, men sedan jag skrev ordentligt så har vi inte bara fått ett maktskifte i Sverige, Centerpartiet fick också två extra mandat i Sunne kommun, jag har blivit fullmäktigeledamot, Göran Persson har sagt att han ska avgå i mars, Påven har gjort ett av de mer klantiga (och felaktiga) uttalandena i modern tid, Sverigedemokraterna får miljontals kronor i partistöd efter ett rekordval osv.

Det känns som om det är lite väl mycket att kommentera på en gång, så jag låter en del saker bli okommenterade.

Jag har fortfarande lite svårt att fatta att Alliansen faktiskt vann, det känns väldigt skönt att det arbete man lagt ner under över ett års tid faktiskt betalade sig. Att jag blev invald i Sunne känns också väldigt roligt. Jag är nu en av Sveriges yngsta kommunfullmäktigeledamöter!

Vad gäller Göran Perssons efterträdare är det ju väldigt mycket spekulationer om det nu och precis som en majoritet av svenskarna vill även jag helst se Margot Wallström, även om det troligtvis blir Mona Sahlin.

2 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se