This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

tisdag, september 05, 2006

Höstens första debatt

Idag var jag och debatterade på gymnasieskolan i Filipstad, vilket var min första debatt efter sommaren, vilket också ledde till att jag var lite ringrostig. Efter ett tag började jag väl iofs vänja mig igen. Samtidigt var jag ytters less på de härskartekniker som utövades (under praktiskt taget hela debatten) från vänstra sidan bordet. Mest framstående var det förlöjligande de hela tiden försökte utsätta oss för (främst Kd och M iofs, men ändå). Exempelvis hur de sa små korta "vitsiga" inlägg lite då och då när någon (för det mesta moderaterna) sa något som de inte höll med om, eller grimaser som fick publiken att skratta och både de och han/hon som hade ordet kom av sig. Eller det osynliggörande de använde då de satt och diskuterade med varandra då någon annan hade ordet, eller det värsta av alltihop när SSU:s debattör började läsa tidningen när Kd:s debattör höll sin presentation, och fortsatte sedan med detta enda tills moderaterna avslutat sin presentation.

Det hela kändes som väldiga översittarfasoner och väldigt oschyst beteende.<

1 Kommentarer:

  • Vänstersidan har ju alltid varit känd för att alltid förstöra för andra. Detta gör de endast för att de själva inte har något bra att säga. Vi får hoppas att samma sak inte upprepas imorgon på Fryxellska skolan.

    Av Anonymous Anonym, 7/9/06 21:48  

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se