This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

fredag, juni 02, 2006

Skatter, skatter och åter skatter

Idag har jag varit hemma hos mina föräldrar i Västra Ämtervik där vi suttit och diskuterat lite allt möjligt. När jag sedan kom in på ämnet: SMS-skatt, och liknande som jag tidigare skrivit om här i bloggen blev det en hel del förskräckelse, förvåning och utmattning. Georg undrade direkt vad det skulle kunna kosta med en liten gård och en skogsplätt nere i Idaho. Troligtvis inte så väldigt mycket i längden då man lätt sparar ihop de pengarna man annars skulle SMS:at-, bott-, intjänat-, rest-, ätit- och druckit bort i skatter. Jag gillar hans kommentar (med en hemskt uppriven och matt röst):

Nu får det vara bra... nu får det ta mig fan vara bra.

2 Kommentarer:

  • Haha:D Men det att han sa om miljöpartister är fortfarande klart bäst! Vet inte om jag borde skriva det här;)

    Av Anonymous Anonym, 4/6/06 18:01  

  • Ha ha. Men betänk att han blev starkt politiskt korrigerad av att ha mig som elev..:-)

    Av Blogger Lars Nyborg, 5/6/06 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se