This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

torsdag, juni 01, 2006

17 år och får rösta...

Det var allt på tiden att man har börjat diskutera röstningsåldersfrågan; att man ska få rösta då man fyller 18 under valåret. Frågan har under en tid varit under diskussion hos CUF och sedan en tid tillbaks har vi varit possitivt inställda till en ändring av röstningsåldern.

Först var jag ganska tveksam till en ändring; man måste ju dra den någon stanns och det blir ju alltid någon som är en dag ifrån. Jag själv har ju väldig tur då jag faktisk är född en dag innan (väldigt nära att jag inte får rösta). Men sen började jag tänka på lite andra saker runt omkring, exempelvis att de som är födda efter 17:e september ändå mest umgås med de från samma år osv. Därför skulle det kännas ganska logiskt om man faktiskt drog gränsen där istället.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se