This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

tisdag, maj 30, 2006

Sommaren

Äntligen!

Nu är det snart dags för sommaren, vilket börjar märkas nu när kursen avslutas/ tar paus en efter en! Idag var det sista fysik- och mattetimmarna för det här läsåret, samtidigt som vi tidigare har avslutat både mediakommunikationen och naturkunskapen.

Ännu spelar syrsor
till vindarnas sus
Ännu rullar kulorna
på skolgårdens grus
Och än strålar solen
på brunbrända ben
Ännu ruvar fåglarna
fast timmen är sen

Det finns tid till försoning
innan dagen är förbi
För jag tror, jag tror på friheten
jag lever i
Och är det inte verklighet
så drömmer jag

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det, är mina drömmar vävda av

Sol, Vind och Vatten - Ted Gärdestad

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se