This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

måndag, maj 29, 2006

Många unga hoppar av...

Det verkar som om folk tycker det är konstigt att många unga hoppar av från politiken, men jag tycker faktiskt inte det är så underligt. Jag tror dock inte att det handlar om att man inte trivs eller att man tycker det är tråkigt eller svårt, istället handlar det nog mest om vart man är i livet.

Ifall jag själv blir invald till kommunfullmäktige i Sunne så är ändå riskerna ganska stora att jag inte kommer vara kvar hela mandatperioden. Jag som inte ens gått ur gymnasieskolan är ju knappast säker på vad jag vill göra för något efter jag slutat skolan. Troligtvis kommer jag att fortsätta med studierna direkt, men vart vet jag ju inte... Kanske Göteborg eller något dyl. och då är det inte så enkelt att vara kommunpolitiskt aktiv i Sunne.

Läs DN-artikeln här.

4 Kommentarer:

  • Hell Yes! Värmlänningarna samlas i sveriges förnämsta metropol Göteborg! Vi behöver verkligen lite fler Centerpartister här nere...

    Av Anonymous Anonym, 29/5/06 13:11  

  • Jag tycker du ska överväga att jobba lite efter studenten(läs ombudsman). Självklart ska en sådan begåvning som du läsa vidare det är inte det jag menar, men jag vill inte att du försvinner ur mitt skötebarn(CUF värmland)..:-)

    Av Blogger Lars Nyborg, 29/5/06 23:09  

  • Haha, nä, det e ju sant, men att göra det i tre år är nog ganska osannolikt faktiskt;)

    Av Blogger RUNVIK, 30/5/06 14:18  

  • Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

    Av Anonymous Anonym, 3/7/06 05:02  

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se