This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

söndag, maj 14, 2006

En lyckad stämma!

Som jag tidigare nämnde åkte jag i torsdag mot Örebro där jag tillsammans med nära 200 andra CUF:are skulle samlas för att delta på årets förbundsstämma. Om man ska se till de roligaste händelserna under hela året hamnar lätt denna tillställning på tio-i-topplistan.

Många av mina ”icke förbundsaktiva” vänner har väldigt svårt att förstå detta, men det handlar om så mycket mer än att bara sitta och rösta om beslut. Det handlar inte minst om att bygga på sitt sociala kontaktnät, att träffa många av ens gamla kompisar och givetvis att lära känna nya. Att göra allt detta samtidigt som man får diskutera frågor rörande allt från feminism till miljö gör att man utvecklas både politiskt och socialt.

Bara för att alla är CUF:are betyder inte detta att alla direkt har exakt samma åsikter, så funkar det nog aldrig inom politiken. Samtliga delar den gröna socialliberala ideologin och ekohumanismen som CUF står för. Men att alla skulle vara eniga i exempelvis EMU- eller värnpliktsfrågan går nog inte att begära.

Jag har en känsla av att jag inte bör skriva allt som hänt under helgen på en gång, samtidigt som jag absolut inte är pigg nog för att göra något sånt (man sover inte så mycket trotts att man inte har nattmangling). Istället kommer jag säkert att skriva en hel del om sakfrågorna bit för bit.

Det har iaf varit en väldigt lyckad helg och det är som sagt alltid lika roligt! Men allt roligt ska ju också ha ett slut, avtackningarna och avslutningstalet är alltid lika sorgliga även om man vet att man kommer ses inom kort. Men till skillnad från förra året kommer vi nu efter den roliga stämman inte att ta det lugnt i några veckor, utan istället dyka in i en otroligt intressant, spännande och säkerligen rolig valrörelse! Inget lugn, ingen ro, men en himla massa skoj!

Måste också passa på att hälsa Lars, Britta, Maria och Tim ett stort grattis till de nya platserna i förbundsstyrelsen, samt gratulera de omvalda: Fredrick, Annie, Ida, Magnus, Erik, Johan och Julia!

1 Kommentarer:

  • Men lugn påstod jag väl inte att den skulle vara, men rolig tror jag säkert! Vad gäller Fredricks ålder så har det väl diskuterats, men vi ansåg att när det är valår så är det bra att inte ta in någon helt ny utan använda någon mer erfaren person.

    Det här är hans sista år och eftersom han har drivit på såpass bra sedan 2002 så tyckte vi alla enhälligt att han skulle väljas om.

    Av Blogger RUNVIK, 15/5/06 12:46  

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se