This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

torsdag, maj 18, 2006

Det andra med det tredje...

Idag har det verkligen varit full rulle hela dagen. Det startade med en debatt i Tingvalla aulan, som också i sig inleddes med en egen liten debatt mellan Allianspartiernas ungdomsförbund och vänsterungdomarna. De (vänsterungdomarna) hade hört att skolan bjudit in en tjej ifrån junilistan och ville därför inte debattera alls, men efter att vi pratat om det ett tag så blev väl de flesta eniga om att det borde vara debatt ändå och de andra hängde på av bara farten.

Men själva debatten var väl inte så mycket att hänga i granen tyvärr. Det var ett ganska lågt deltagande då inte ens en fjärdedel av de klasser som skulle ha varit där dök upp och tidspressen var hård. Jag själv gjorde väl inte saken bättre med att vara dåligt förberedd, men det löste sig, ska se till att skriva en bra presentation som jag kan använda ständigt framöver istället (Hade tack och lov Mari som stöd vilket hjälpte en hel del).

Vad gäller junilistan så blev jag lite förbryllad då nästan allt de sa var saker som Centern sagt, sånär som på ett par punkter iaf. Dock var de inte alls lika sugna på att ge konkreta förslag och var det något förslag alls så var det inget eget heller. Kändes lite som hon snappade upp det hon kunde under debattens gång och jag hade hemskt gärna pratat lite med henne efteråt för att försöka få lite mer klargjort vart de står egentligen.

När jag väl kom ifrån Tingvalla så var det dags att delta på ett stormöte (ett möte med samtliga klassrepresentanter från skolan) med elevrådet på Sundsta-Älvkullen. Det kändes inte så viktigt eftersom deltagandet på det var om möjligt ännu lägre än i Tingvallas aula, men var och en ur elevrådsstyrelsen skulle vara med och delta iaf, vilket iofs är vikigt.

Sen var det dags för tre timmar programmering vilket knappast kändes motiverat eftersom jag var så trött. En hård (fast också lite rolig) dag, men men, nu ska jag snart ut och åka en sväng med Hanna, ska bli roligt!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se