This is the main content. To display a lightbox click here

Runvik - ung i politiken

söndag, maj 21, 2006

Da Vinci-koden

Som nästan alla andra har jag givetvis läst boken, men jag har faktiskt inte slängt mig in på biografen för att se filmen än. Filmen hade (som de flesta säkert inte har missat) premiär i fredags och mottagandet av recensenterna har varit ganska svalt. Jag tror iofs att de flesta filmkritiker var emot boken redan, så att de skulle ”dissa” filmen var väl inte direkt oväntat.

Själv ska jag givetvis gå och se den och känner jag mig själv rätt kommer jag säkert gilla den bara för att filmkritikerna sågat den. Den kan säkert inte leva upp till boken, men jag tror inte att Tom Hanks, Sir Ian McKellen och Jean Reno är så dåliga att de misslyckas totalt.

Om du känner dig som en lite bitter filmkritiker och inte heller gillade boken kan du säkert hålla med om det som Johan Croneman skrev i DN (om du inte är det eller gillade boken så upplever du den nog mest provocerande eller fånig, läs den då på egen risk). Lär artikeln här.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home



Bloggen danielrunvik.blogspot.com är inte längre aktiv. För mer aktuell information angående Daniel Runvik, besök hans hemsida:

www.danielrunvik.se